דף הבית » דיור מוגן ירוק

דיור מוגן ירוק

דיור מוגן ירוקההתעניינות בתחומי איכות הסביבה תופסת מקום מרכזי עבור אנשים וחברות רבות, מה שגרם לכך שהמציאות היא כזו שכבר אין לנו אפשרות להתעלם מהבעיות ולהמשיך כפי שהעולם נהג במשך שנים רבות. התעניינות סביבתית היא כמובן חוצת גילאים, תרבויות וסוגי אוכלוסיה, לכן זה אך טבעי כי גם ציבור בני גיל הזהב יתעניין בתחום ויבקש למצוא לעצמו פיתרון מגורים סביבתי וירוק לחיים שאחרי הפרישה.

דיור מוגן ירוק הוא תחום חדש שצפוי להציג צמיחה בשנים הקרובות מבחינת הקמת פרויקטים חדשים או התאמת מתחמי דיור מוגן קיימים לתקנים ונהלים סביבתיים.

ביקוש לדיור מוגן ירוק

כפי שהמודעות לנושא הסביבתי והירוק עולה בקרב הציבור הכללי, כך גם בקרב קובעי פתרונות הדיור המוגן למיניהם ובקרב אזרחים ותיקים. העלייה ברמת המודעות הירוקה בציבור האזרחים הותיקים בישראל, בהחלט מורגשת מבחינת תכנון פרויקטים חדשים ומבחינת מאמצי השיווק של החברות הפועלות בענף, המבקשות למשוך דיירים פוטנציאליים לפיתרון של דיור מוגן ירוק.

מעבר לאמצעי השיווק הרגילים שמדגישים את איכות החיים במקום, מפעילי דיור מוגן למיניהם מציעים היבטים ירוקים רבים ללקוחות מתעניינים וקיימים. מבדיקה מקצועית של גורמים אקדמיים, עולים נתונים המראים על כך שכ-78% מהנשים מתעניינות בצורה כזו או אחרת בפיתרון של דיור מוגן ירוק, למרות שברוב המקרים מחיר פיתרון כזה גבוה יותר מקום רגיל.

הביקוש לפתרונות של דיור מוגן ירוק נע החל במתעניינים שמבקשים מקום שפועל בצורה רבה על פי עקרונות אקולוגיים ועד אזרחים ותיקים שמבקשים לגור במקום שמכבד את הסביבה ומציע למשל פתרונות נוחים של מיחזור וחיסכון באנרגיה. התחום הסביבתי והירוק הוא רחב מאוד וכולל היבטים רבים, כך גם הנושא המתפתח של דיור מוגן ירוק.

נתונים מראים כי שוק הדיור המוגן ובתי האבות בישראל הוא בעל מחזור של כ- 9 מיליארד שקל בשנה ולכן הכניסה של גורמים פעילים בענף זה לפעילות של דיור מוגן ירוק נמצאת בעליה, מפני שמדובר על פוטנציאל הכנסות משמעותי בתחום פעילות שנחשב רווחי למדי.

כמו כן, תוחלת החיים בישראל רק הולכת וגדלה וכמוה גם כמות הקשישים שמגיעים לגיל פרישה במצב בריאותי טוב, עם רצון לחיים נוחים ואיכותיים במקום נעים ומקצועי (וכמובן עם האמצעים הפיננסיים). לכן פתרונות דיור מוגן ירוק אינם צפויים להיעלם מהנוף, אלא רק לצמוח.

מרכיבים ירוקים בבתי הדיור המוגן

כאמור, דיור מוגן ירוק הוא שם כללי שטומן בחובו מרכיבים רבים ואפשרויות אקולוגיות רבות למפעילי המקום. עדיין אין בישראל פיתרון דיור מוגן ירוק מקיף ומלא ששומר על כל המאפיינים של בניה ומגורים אקולוגיים, אך בהחלט יש כאלו שעושים מאמצים בכיוון הנכון.

ישנם פרויקטים חדשים שנמצאים בשלבי תכנון או בניה שכוללים דגש מהותי על נושאים ירוקים ויש גורמים מקצועיים שמבצעים שינויים במוסדות קיימים על מנת להתאימם לרוח התקופה ולהשיג חיסכון כלכלי ירוק לצד עליה באיכות החיים של הדיירים.

מרכיבים ירוקים וסביבתיים בפתרונות דיור מוגן ירוק הם:

  • בניה ירוקה: שיטת בנייה מקיפה שנועדה ליצור כמה שפחות השפעה שלילית על הסביבה בתהליך הבניה, חומרים וכן מבחינת השימוש במבנה לאחר בנייתו. בניה ירוקה במסגרת הדיור המוגן הירוק עשויה לכלול מאפיינים של בידוד יעיל, שימוש בחומרים שאינם רעילים, תכנון נכון של אוורור, תאורה וכדומה.
  • אנרגיות מתחדשות: ישנם מוסדות דיור מוגן שהתקינו מערכות סולאריות לייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות, ובכך הצליחו גם להשיג רווח כלכלי ממכירת החשמל לרשת.
  • מתן דגש על מיחזור, הפרדת פסולת, שימוש בחומרים ממוחזרים, הפחתת הבזבוז וכדומה כחלק ממערך דיור מוגן ירוק.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715449

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר